Monday, January 4, 2010

KEMBARA IMAN



Malam awal tahun ini aku bermalam di Gunung Ledang,Tangkak,Johor. Kami bertolak dalam jam satu pagi dari UTeM,. Dengan semangat berkobar2 kami pun pecut la kereta laju2.huhu..(speed trap ku tak hirau kan)
punya la berharap dapat tido dalam hutan sana,alangkah sedihnya
sampai sana ,adoyai pintu pagar plak berkunci.(tolong la pokcik,kami nak masuk),puas kami hon,(tiiiinnn!!!)tapi mereka tetap memekakkan telinga. so kami pun fikir,kat mana nak tido ni,jalan2 kami pun terjumpa surau,agak cantik. niat nak tunggu gerhana bulan,tapi tu la,letih sangat kot,so aku pun cuba la menutup mata walo hati dah geram dengan sang nyamuk..(ggrrr...!!). so kami pun tido la sampai pagi untuk qiamulail dan subuh.
dah subuh kami pun pergi mencari kedai makan( lapar nyer!!)..alangkah sedih nya ia tidak ditemui(mana la kedai makan ni),.so apa lagi kami pun menuju ke gunung ledang semula,aduh kene tunggu hampir setengah jam baru la palang pagar itu dibuka,geram tau ngan pokcik tu,dah la bangun lambat,kitorang plak jadi mangsa..hehehe..
so dah sampai sana ,kami pun pergi la bersih kan diri di surau,pastu kami pergi celupkan kaki dalam air kat air terjun tu,aku menjerit ngat kan apa la yang menggigit aku ni,upenye ikan makan cell2 mati,banyak plak tu( banyak la cell mati kat kaki aku ni?hmm)best sangat..huhu..pastu main2 air macam budak kecil..tapi tak pa ni sume adalah procedure release tention..main susun2 batu.pagi2 dah aktif kan.
so selepas tu kami pun pergi la sarapan maggie kat chalet,huhu..
sedap gak la..pastu kami pun terus kan aktiviti lain..hmm nanti la aku sambung lagi..heheh..LANDAK YANG BUCUK MAI MAKAN BISKUT

No comments:

Post a Comment