Wednesday, November 11, 2009

seronok bergurau..


Hidup kita memang selalu dipenuhi dengan gurau senda dengan orang di sekeliling. Tujuannya hanya satu; untuk gembira dan ceriakan suasana. Takkan kita nak serius sepanjang masa, betul tak?

Tapi, sedarkah kita, ketika bergurau senda, kita mungkin dah berbohong? Kita mungkin tak berniat untuk betul-betul bercakap bohong, tapi hanya sekadar cakap main-main; atau kata orang sekadar mengacah saja.

Soalnya, betul ke kita tak boleh menipu walaupun dengan hanya niat untuk bergurau? Nama pun gurauan, jadi kita bukan berniat untuk betul-betul menipu, hanya sekadar main-main dan tak memudharatkan sesiapa. Dan biasanya, kita mesti akan cakap, “Aku main-main je la…” “Aku tipu engkau je tadi. Saja nak tengok macam mana reaksi engkau

jadi, hati-hati ketika brgurau agar tidak menguris hati orang yg kita sayangi..

huuu..antara keratan artikel yg br baca ptg td

1 comment:

  1. salam,,
    rahman,, very nice post,,
    maap klo ade guraun aku yg mengguris ati ko,,
    aku btol2 mintak maap,,
    senag2 datag la ziarah blog aku ek,,
    ok gud lux in ur study !!

    ReplyDelete